Temperatura zbiornika z pelletem przekracza określony próg bezpieczeństwa lub zbyt wysoka temperatura wody w urządzeniu. Przegrzanie urządzenia. Otwarty ruszt (modele C45 EASY
CLEAN)
Możliwe przyczyny alarmu:
– urządzenie przez wiele godzin działa z maksymalną mocą.
– zła jakość pelletu powoduje przegrzanie urządzenia.
– źle ustawiona receptura pelletu (ogień przez cały czas jest bardzo duży).
– zła wentylacja pomieszczenia, w którym piecyk jest zamontowany.
– temperatura wody przekroczyła wartość 90 st.C.
– otwarty (uchylony) ruszt jak w fazie czyszczenia (modele EASY CLEAN).
Kolejność postępowania (dla wszystkich modeli):
1. Pozostaw piecyk do ostygnięcia.
2. Sprawdź czy pomieszczenie, w którym piecyk jest zamontowany jest poprawnie wentylowane.
3. Skasuj alarm i włącz piecyk ponownie.
4. Sprawdź czy od piecyka ciepło odbierane jest w swobodny sposób (w modelach powietrznych: sprawdź
czy działa wentylator (wentylatory) nadmuchu powietrza.
5. Kontroluj pracę urządzenia.
Kolejność postępowania (dla modeli Hydro):
6. Sprawdź czy pompa CO pracuje.
7. Sprawdź czy woda swobodnie przepływa przez instalację (czy grzejniki robią się ciepłe).
Kolejność postępowania dla kotłów:
1. Pozostaw kocioł do ostygnięcia.
2. Sprawdź czy pomieszczenie, w którym kocioł jest zamontowany jest poprawnie wentylowane.
3. Skasuj alarm i włącz kocioł ponownie.
4. Jeśli alarmu nie da się skasować oznacza to, że zadziałało zabezpieczenie typu STB w związku z osiągnięciem zbyt wysokiej temperatury wody w kotle.
5. Zresetuj czujnik STB zgodnie z poniższą instrukcją.
> POBIERZ PEŁEN OPIS ALARMÓW <