Skip to content
wentor godziny otwarcia
Pon.-Pt. 8:00-17:00
Sob. 9:00-13:00
wentor kontakt
Szybki kontakt68 363 81 88

Odbiór przesyłek

Sprawdź na co zwrócić uwagę

Odbiorca przesyłki jest zobowiązany do jej sprawdzenia pod względem jakościowym oraz ilościowym

To nie prawda, że odbiorca przysyłki jest zwolniony całkowicie z odpowiedzialności, a w przypadku uszkodzenia, nadawca musi mu wysłać nowy towar.

Podstawa prawna:

    • Art. 545. KC § 2. Sposób wydania i odebrania rzeczy sprzedanej: w razie przesłania rzeczy sprzedanej na miejsce przeznaczenia za pośrednictwem przewoźnika, kupujący obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju; jeżeli stwierdził, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie rzeczy, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Podać uszkodzenia opakowania oraz zawartości.
    • Art. 76. Prawa Przewozowego. Skutki przyjęcia przesyłki bez zastrzeżeń: Przyjęcie przesyłki przez uprawnionego bez zastrzeżeń powoduje wygaśnięcie roszczeń z tytułu ubytku lub uszkodzenia, chyba że szkodę stwierdzono protokolarnie przed przyjęciem przesyłki przez uprawnionego.

Co należy sprawdzić?

Przed odebraniem przesyłki (przed podpisaniem listu przewozowego) należy bezwzględnie wizualnie sprawdzić stan paczki z zewnątrz. Należy sprawdzić czy przesyłka jest oryginalnie zapakowana, tj. czy posiada taśmę z logo firmy Wentor. Prosimy zwrócić uwagę na karton, czy nie ma np. na narożnikach harmonijki, czy nie został karton przedziurawiony, czy nie ma niepokojących wgłębień, czy np. sprzęt nie wydaje niepokojących odgłosów jak latające w środku szkło.

Odbiór przesyłek

Jak prawidłowo odebrać przesyłkę?

  • Uszkodzone opakowanie:

Jeśli przy dostawie stwierdzisz, że opakowanie jest uszkodzone i jest możliwość, że Twoje zamówienie zostało zniszczone, sprawdź przy kurierze stan produktu po otwarciu opakowania. W takim przypadku konieczny jest dopisek “Uszkodzone” przy Twoim podpisie, abyśmy mogli przyjąć reklamację dotyczącą uszkodzeń transportowych. Również w wypadku mniejszych uszkodzeń opakowań (otarć lub pęknięć foli, śladów naruszeń), dopisek “Uszkodzone” jest wymagany.

  • Niewielkie uszkodzenia:

W przypadku niewielkich uszkodzeń, które mogą być naprawione dzięki częściom zamiennym, skontaktuj się proszę najpierw z naszym działem obsługi klienta zamiast zwracać produkt kurierowi. Dzięki temu będziemy w stanie znaleźć najlepsze rozwiązanie tej sytuacji.

  • Duże uszkodzenia:

W przypadku znaczących uszkodzeń nie przyjmuj przesyłki, a na potwierdzeniu odbioru zrób adnotację “Uszkodzone”.

  • Niewidoczne uszkodzenia:

Jeśli stan opakowania nie wskazuje na uszkodzenie przesyłki i kurier nie chce czekać na jej rozpakowanie (nie ma takiego obowiązku), zanotuj proszę na dokumencie potwierdzenia odbioru “Produkt niesprawdzony” obok swojego podpisu. Może się bowiem zdarzyć, że mimo braku widocznych uszkodzeń opakowania, towar będzie niepełnowartościowy. W tej sytuacji skontaktuj się z nami w przeciągu 24 godzin od otrzymania swojego zamówienia.

W każdym przypadku zgłoszenia uszkodzenia przesyłki nasz dział obsługi klienta będzie potrzebował zdjęć uszkodzeń, aby zaproponować Ci najlepsze rozwiązanie. Oprócz zdjęcia ukazującego zniszczenie z bliska, wyślij również zdjęcie z daleka oraz zdjęcia uszkodzeń opakowania wraz z opisem. Zachowaj proszę oryginalne opakowania na wypadek, gdybyśmy musieli odebrać od Ciebie produkt. Pamiętaj także, że kurier nie ma obowiązku odebrania/wyrzucenia opakowań.

Zachowaj proszę kopię protokołu szkody spisaną przy kurierze i odeślij mailem do naszego działu obsługi klienta. W przypadku, gdy kurier posiada elektroniczne urządzenie do podpisu, potwierdź odbiór dopiero w momencie, gdy przekaże Ci on papierową wersję zgłoszonej szkody.

W przypadku, jeśli którakolwiek część powyższej instrukcji nie zostanie zachowana w sytuacji uszkodzenia transportowego, szkody towaru nie zostaną pokryte ani przez naszą firmę, ani przez firmę transportową. Oznacza to utratę prawa do bezpłatnego zwrotu lub wymiany towaru.

UWAGA!

Wysyłka towaru bezpośrednio na adres klienta końcowego (wskazanego przez firmę instalacyjną) jest możliwa, ale odpowiedzialność za prawidłowe sprawdzenie opakowania i towaru spoczywa na firmie instalacyjnej. To firma instalacyjna podała adres dostawy i to ona musi zadbać o to, aby przy odbiorze była osoba, która będzie poinformowana o w/w procedurach.

marketing internetowy